piątek, 30 września 2011

46 {Pod światło}

Sporo osób pyta się mnie jak robię zdjęcia pod światło i czy flary w moich zdjęciach są naturalne, czy dodaję je w Photoshopie.

Po pierwsze dla pożądanego efektu potrzebujemy niskiego zachodzącego lub wschodzącego słońca. Teraz mamy idealną porę roku, bo słoneczko jest nisko o normalnych porach, nie trzeba wstawać o 4 rano :)

Po drugie najlepiej jeśli ustawimy się pod słońce, tak aby coś nam je delikatnie przysłaniało (np. liście drzew).

Po trzecie, i najważniejsze - ustawiamy prawidłową ekspozycję, tak aby światłomierz nie zwariował i nie próbował naświetlić dobrze słońca zamiast postaci (bo nam wszystko wyjdzie czarne). Ja to robię tak (bo jestem leń):





- kadruję dużo poniżej słońca (1), ustawiam ostrość i ekspozycję na moim modelu.
- blokuję ostrość i ekspozycję (możecie mieć to pod pół-wciśnięciem spustu, albo osobnym guziczkiem, odwołuję do instrukcji aparatu)
- przekadrowuję (2), tak aby słońce znalazło się nad rogiem zdjęcia (nie w kadrze). Można sobie pozwolić na słońce w kadrze, jeśli jest porządnie przefiltrowane przez coś, np liście).

Woila!
Pamiętajcie też, że każdy obiektyw daje inną flarę. Mnie osobiście podoba się najbardziej z 24-70 i tym obiektywem najczęściej robię zdjęcia pod słońce.





życzę miłych eksperymentów :)

10 komentarzy:

  1. Oj flary i fotografowanie po słońce lubię bardzo, bardzo.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny post, tez lubie pod swiatlo:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O fotografowanie pod światło super.
    A Paulinko mogłabyś powiedziec kiedy będzie kolejna część tutka taki jak był o Bridge?Swietna robota.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za odwiedziny :) Kolejny odcinek będzie... jak znajdę czas - a na razie z tym krucho :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Paulinko chciałam Ci powiedzieć,że uwielbiam twoje zdjęcia są one dopracowane pod każdym kątem....
    Prace,które czasami łączysz z elementami scrapookingu strasznie mi się podobają bo potrafisz je dobrac do siebie idealnie.
    Może to nieodpowiednie miejsce na zadawanie pytań ale nie wiem jak inaczej można się z tobą kontaktować.Więc nie miej mi tego za złe.Powiedz mi elementy scrap,które sciągasz,kupujesz to masz jakoś posegregowane kategoriami czy całymi zestawami(tzn. tak jak ściągniesz tak zostaje).
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję serdecznie :) Kontaktować się można tu, na FB, mailem, jak kto woli. Jestem wszechdostępna :)

    Do tej pory scrapy miałam porządkowane zestawami, ale teraz ciężko mi w tym byłoby się połapać, więc zaczęłam wprowadzać system "urodzinowo", "jesiennie", "aniołkowo" itp. Chociaż i tak najczęściej spędzam pół godziny na szukaniu "gdzie ta moja ulubiona koronka" ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. No FB to ja mam ale póki co nie imienny,więc nie wiem czy mogłabym sie z Toba w ten sposób kontaktować?...
    Aha no ja właśnie zaczęłam się w to bawić i z dnia na dzien przybywa zestawów i dlatego zapytałam jak ty w tym wszystkim sie odnajdujesz :).Ja chyba też wprowadze taki system ale zakladam,że tak jak mówisz mimo to potem człowiek przez pół godziny bedzie szukać danego papieru czy elementu.A własnie do elementów np"urodzinowo"masz papiery,czy je masz w oddzielnym pliku?I skąd najcześciej ściagasz te cudne elementy?(masz jakies ulubione strony?)Bo ja szukam w google ale gdzie moje do twoich.Twoje są cudne te ramki,jakieś ozdobnki ja to jakoś szczęścia nie mam.
    Przepraszam za mnóstwo pytań ale chciałam wiedzieć jak ty sobie z tym radzisz. :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na cudne rzadko można trafić... Moje są wynikiem już ponad roku poszukiwań. Google moim przyjacielem :) A teraz coraz więcej elementów projektuję sama :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow to ty zdolna jesteś jak sama robisz elementy...ja to jestem beztalencie i mogę liczyć tylko na gotowe elementy.A wlasnie bo nie napisałaś papiery scrap masz razem z elementami czy papiery trzymasz w oddzielnym pliku?To licze,że niedługo pokażesz,pochwalisz sie jakie elementy sama stworzyłas.
    No ja też szukam w google ale czasem siedze pół dnia i szukam i efekty są marne :(A moge wiedziecm jak np. wpisujesz bo ja to "digi scrap"albo"scrap" i kiepsko wychodzi szukanie hi hi.Mam nadzieje,że nie obrazisz się za moje pytania ale moge powiedzieć,ze twoje prace sa dla mnie wzorem sa cudne.Szkoda,że bliżej nie mieszkasz to zapisałabym sie do ciebie na jakies warsztaty czy cos podobnego.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj Paulinko mam do Ciebie takie drobne zapytanie posiadasz może gg?

    OdpowiedzUsuń